NO CÀMERA

NO CÀMERA

Assignatura: Projectes d’educació d’arts visuals. 4rt Primària. Curs 2015-2016.

PROFESSOR Jordi Alfonso

(veure vídeos)

 

El projecte es planteja com un treball en procés. Al llarg de les sessions presencials, els diferents successos (debats, diàlegs, textos, visionats, exposicions, pràctiques)  intervenen en el treball general. L’objectiu del projecte és revelar quins han estat els diferents impactes a nivell social de les tecnologies audiovisuals,  quins discursos reforcen i amb quines ideologies connecten emprant un mètode teòric-pràctic.

Els aspectes transversals que afecten al projecte són: la noció de projecte (diferència entre projecte artístic i educatiu), imaginari social del que és l’artista i el seu treball, la reproductibilitat de la imatge i les seves conseqüències (cas del cinema), estudis culturals i educació visual i context universitari.

La part pràctica té tres etapes. En la primera s’utilitza la càmera fotogràfica per a la realització d’un time-lapse. En aquest treball s’introdueixen els conceptes de temps i de pla, ambdós estan relacionats amb com i què es vol comunicar. Són, per tant, dos aspectes fonamentals que condicionen les representacions de la realitat en els sistemes audiovisuals.

.

jordi-min

.

La segona etapa, se centra en la idea d’un punt de vista múltiple. En aquest cas s’utilitzen diferents càmeres de vídeo amb la finalitat d’experimentar amb aspectes com l’enfocament, la sincronia de punts de vista en un esdeveniment, el tipus de llum. En tot cas també la possibilitat d’usos diferents o «incorrectes»  dels paràmetres d’un enregistrament. També en aquesta línia de modelat i experimentació, es planteja la interrupció de l’argument o del discurs narratiu per la simultaneïtat a la pantalla de diversos marcs visuals.

.

jordi 1

.

La darrera etapa, s’articula en diferents eixos, panoptisme, la imatge-text, espai-aula vs espai públic (xarxa). En aquest estadi la càmera desapareix i es treballa amb les eines que trobem a la xarxa. Es tracta de traslladar idees aparegudes a l’aula a la xarxa emprant aplicacions com Google maps o Panoramio.

Algunes de les produccions realitzades es poden trobar a l’apartat de vídeos:

Anacronisme efímer

Transcripció d’una realitat