les emocions

LES EMOCIONS

PROJECTE D’INTERVENCIÓ A L’ESPAI DE LA FACULTAT

Assignatura: Didàctica de l’Educació artística.

3r del Grau d’Educació Primària. Curs 2014-2015.

El projecte enfoca els significats culturals i socials de les emocions, ja que aquestes sempre impliquen el jo en relació amb els altres (situats culturalment). Si bé la psicologia de les emocions les situa a l’interior de les persones, en les nostres representacions les hem abordat des d’una perspectiva social i educativa.

.

1. LA MORT DE LES EMOCIONS

Un projecte de: Eric Bustamante, Marc Ruiz, Arnau Torrent, Xavier Vilalta, Màrius Visa

ppp

La finalitat del projecte és causar un fort impacte emocional sobre les persones que tinguin un moment per observar l’obra, per tal que aquesta pugui ser l’espurna que encengui la flama de les emocions que realment són significatives.
El motiu pel qual hem volgut despertar aquesta espurna és molt senzill, pensem que si aprenem a valorar les emocions, també podrem aprendre a valorar la vida que la societat consumista ens està fent desvaloritzar, l’obra ens permet valorar totes aquelles emocions que un dia van quedar sepultades pel poder dels diners, quelcom que relacionem amb felicitat quan realment la felicitat és molt més senzill que tot això. La felicitat és estar bé amb un mateix i amb aquells que l’envolten.

Projecte. pdf

 

.

2. AFLORAR LA INCONSCIÈNCIA

Un projecte de: Sònia Barrera Serrano Eulàlia Cañellas Georgina Culleré Amal Ezzaanouni

igdfmd

Com és sabut, al món hi ha moltes circumstàncies que ens preocupen globalment. Sabem la problemàtica, ens aporta un estat concret, però no tenim els mecanismes per combatre’ls; ens evadim en les emocions per sentir-nos bé, tal com diu Fernando Hernández,  “la entrada de las emociones en la vida cotidiana está relacionada con una retórica individualista: ya que no puedes hacer nada, te has de centrar en tu bienestar personal” (Hernández, 2006: 4.)

Donant resposta a l’anterior, hem trobat oportú seleccionar temes polítics, socials i econòmics que ens afecten en la societat en què vivim. Hi ha persones que davant d’aquests aspectes es mobilitzen i actuen exterioritzant les seves emocions per la millora, però són poques. La resta, coneix la problemàtica, però les emocions que li provoquen les interioritza, sense expressar-les i transmetre- les a la societat en general.

Projecte. pdf

 

 

.3. ATURA’T I MULLA’T

Un projecte de: Lourdes Agustí, Elena Cervilla, Emma Domingo, Gislena Llobera.

hf

La intervenció consisteix en una bomba d’aigua. Estarà a disposició del públic per tal que puguin manxar, remoguin l’aigua i li donin pressió perquè surti disparada. Les persones que es vulguin mullar decidiran quina quantitat d’aigua volen que surti, manxant més o menys.

El nostre objectiu és reflexionar sobre el que estem aprenent tant a la universitat com a la vida quotidiana; podem estancar-nos i repetir models adquirits, o bé deconstruir-los i “mullar-nos”, canviant el nostre punt de vista, la nostra perspectiva i la nostra acció docent.

Projecte. pdf

 

.

4. LA VOMITERA EMOCIONAL A LES XARXES SOCIALS

Un projecte de: Judit Mulet Pons i Jordina Tomàs Valls

hfr

L’objectiu d’aquesta intervenció és per una banda mostrar la vomitera d’emocions que molta gent té en les xarxes socials i d’altra banda descobrir, gràcies a l’interacció amb la gent i a través de les emoticones, què és el que els hi transmet aquest fet de “vomitera emocional”.

Projecte. pdf